Granty a projekty ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** • Transformace pro VŠ na UK [ URL "UJOP-466.html "] Ústav jazykové a odborné přípravy se do projektu zapojuje při naplňování specifického cí Transformace formy a obsahu vysokoškolského vzdělávání.  • Rozšiřování Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (2015) Odbor vzdělávání při Radě Evropy se rozhodl rozšířit ilustrační škály Společného referen pro jazyky (SERRJ) o další deskriptory, a sice o deskriptory pro mediaci. Zachycena tak i dovednost zprostředkování komunikace třetí straně. Ke spolupráci na tomto projektu byl 2015 přizván také Ústav jazykové a odborné přípravy Univerzity Karlovy v Praze. Zástupci se zúčastnili validačního workshopu, který měl za cíl posoudit kvalitu navrhovaných desk kalibračního workshopu, jehož cílem bylo přiřadit validované deskriptory k úrovním A1–C2 deskriptorů byla publikována na stránkách Rady Evropy v angličtině a francouzštině, a to 2016. • MERLIN  [ URL "http://merlin-platform.eu"] (Program celoživotního učení) Didakticky založená webová platforma MERLIN umožní uživatelům procházet písemné projevy jež vznikly při standardizovaných jazykových testech. Tyto projevy se přiřazují k SERR m propracovaným způsobem. MERLIN reaguje na poptávku po názorných příkladech úrovní SERR p němčinu a italštinu. Multifunkční webové rozhraní zpřístupní velké množství autentických na úrovních A1–C1 (pro češtinu A2–B2) a umožní vyhledávání konkrétních jazykových rysů, relevantní pro praxi, výzkum i vnitřní perspektivy SERR. MERLIN umožní uživatelům vztaho kurikula a učební materiály ke standardům SERR v češtině, němčině a italštině. Koordinátor projektu: Technická univerzita v Drážďanech Partneři projektu: • Evropská akademie v Bolzanu • Univerzita Karlova v Praze • telc Frankfurt nad Mohanem • Institut na podporu profesního vzdělávání Horní Rakousko, Linz • Univerzita Eberharda Karla v Tübingenu • Rozvoj E-learningové formy studia na 1. lékařské fakultě UK v Praze  [ URL "https:// tarantula.ruk.cuni.cz/rozvoj-e-learningove-formy-studia-na-1-lekarske-fakulte-uk-v-praze 2035) • HUMAN STEP  [ URL " www.humanstep.cz"] (Program EQUAL, II. kolo výzvy CIP EQUAL) Základní integrační model pro snazší adaptabilitu na trhu práce. Financováno Evropským s a rozpočtem ČR. Základní koncept projektu vznikl na základě rozhovorů a konzultací na odboru azylové a m MVČR. Jde o projekt v rámci výzvy Evropského společenství v programu EQUAL, tematická ob žadatelům o azyl v přístupu na trh práce". Cílem projektu je najít a ověřit v praxi vhodné cesty efektivní integrace imigrantů a ža do majoritní společnosti nebo jim usnadnit důstojný návrat do domovské země. Cílovou sku tímto účelem rozdělili do tří referenčních skupin. První jsou žadatelé o azyl kteří pobý zařízeních České republiky. Druzí jsou žadatelé o azyl, kteří žijí v domovských rodinách referenční skupinu tvoří úspěšní žadatelé o azyl žijící v ČR. Spolu s partnery projektu cíl vytvořit a ověřit základní integrační model pro snazší adaptabilitu na trhu práce. P řešení počítá s pěti moduly, které na sebe navazují či se vzájemně podporují. Mezi řešitelskými partnery je nevládní nezisková organizace Step by Step, o.s., Human Re o., Český Červený Kříž, o.s., Arcidiecézní charita Praha, FG Forrest, a. s. • MoDAL  [ URL "www.modal-eu.net "] (Program SOCRATES - aktivita Grundtvig 2) Cíl tohoto projektu je identifikace faktorů, které by mohly pozitivně ovlivňovat aktivní z různých znevýhodněných skupin ve vzdělávacích programech. Partneři, kteří se na projek se zaměří na různé segmenty cílové skupiny a vytvoří monitorovací systém s cílem identif faktory, které ovlivňují aktivní účast ve vzdělávacím procesu a podrobí je, díky partner konfrontaci a zhodnocení jejich efektivity v různých zemích, kde bude projekt probíhat.  zaměřen především na lidi se sociálním či zdravotním handicapem, např. lidi s nedokončen ženy v obtížné životní situaci, lidi v odlehlých aglomeracích, lidi postižené sociální e pocházející z odlišného etnického prostředí, starší občany či dospělé, kteří se momentál nezletilé děti (muži či ženy na mateřské dovolené). • Jasně [ URL "https://tarantula.ruk.cuni.cz/projekt-jasne-alles-klar"]   (výukový portál kurzy), 2014 Cílem projektu je nasbírat, vytvořit a dát volně k dispozici materiál pro odbornou češti • vytvořit vzdělávací program, který umožní pravidelnou a plánovanou výuku odborného jaz • vytvořit rozsáhlý materiál orientovaný na profesní a odborné vzdělávání • vytvoření situačních a autentických audiosekvencí s úkoly, které budou přístupné na in • vytvoření interaktivních úloh, jazykových aktivit • Heuropa [ URL "http://www.heuropa.tumblr.com/"]  (výukový portál pro děti z bilingvních S Heuropou! si děti z bilingvních rodin osvojují (druhý) mateřský jazyk hravým způsobem. účelu nabízí platforma Heuropa! na internetu učební materiály pro tři věkové skupiny od Interaktivní jazykové hry, četné ilustrace, příběhy plné fantazie a autentické komunikač povzbuzují děti, aby mluvily a převyprávěly, co vidí a slyší. Heuropa! je založená na me plná fantazie a obejde se bez násilí.  Pomůže osvojit si jazyk  v raném věku zábavnou fo stresu, a to pro všechny zúčastněné. Rodičům a učitelům navíc nabízí Heuropa! zajímavé t nápady pro práci ve skupinách a ve škole a dále pracovní listy k vytisknutí. Za Heuropou! stojí mezinárodní tým odborníků z výzkumu i praxe a z médií. Projekt je rea podpory Evropské unie.